Little yellow spider, laughing at the snow

Det lider mot jul, Nu på måndag är det julafton. Jag gillar inte jul.

Jag gillar inte falskheten kring den, gillar inte alla måsten, alla krav.
Den onödiga överkonsumtionen avskyr jag, jag hatar att folk blir upptagna och ofta lämnar staden eller landet och jag blir strandsatt med familjen, jag gillar inte maten och julgranen är ful.


Bojkotta julen! Det säger jag varje år, men det går inte, är inte socialt acceptabelt att skita i denna mysiga, röda högtid. Jag har försökt att hitta något volontärarbete till juldagarna, ger mig mer att hjälpa andra än att sitta och svulla och låtsas hemma.

Men ingen organisation vill ha mig, jag är för ung, 18 ska man vara för att få hjälpa andra. Idag måste jag skaffa julkappar, fan, har skjutit upp det och idag kommer det inte vara nådigt. Varför blir folk på julklappsjakt, speciellt medelålderskvinnor, som galna, rabiata, våldsbenägna (alltså, inte rädda att knuffas eller ta till nyvässade armbågarna) djur?


Julklapparna jag inte köpt, ska jag iaf. slå in i tidningspapper.

1. Det är snyggt, och 2. återanvänding är alltid roligare än att våldta jordens resurser.

Hoppas eran jul blir fridfull och att ni slipper Åhléns Citys dagarna innan jul.



Charlott


image208
Kärlek

image209
i

image210
multipluralis. Fotograf; Lauren Dukoff

join our sect
Postat av: gallon.blogg.se

i'm with you.. håller med dig..

Postat av: johanna

devendra banhart är grym! och ganska snygg. mmm

2007-12-21 @ 14:05:39
URL: http://www.hunnd.se
Postat av: bela

devendra är skitasbajsbra
puss

2007-12-21 @ 15:52:59
Postat av: joella

Jag såg Devendra på Way out West festivalen, han var så j*vla bra!!! :P

2007-12-21 @ 16:15:44
URL: http://joella.blogg.se
Postat av: Charlott

gallon.., med mig om vad? att julen är hesslisch, att det är bra att slå inte tidningspapper eller att devendra är ren och skär kärlek, eller kanske allt? haha, trevligt vad som, puss!

Ja, åh, han är så vacker och underbar, måste se honom live någon gång. Puss!

2007-12-21 @ 18:15:46
URL: http://passthison,blogg.se
Postat av: Klara

VI ska se honom live, nej, vi ska träffa honom för fan. Haha, men åh, kärlek på honom. Snyggaste mannen med äckligtsnygga kläder som gör den bästa musiken.

Angående julen:
Hur många i det här landet (och resten av världen) firar jul för att den så kallade jesus kristus föddes på denna överskattade dag? Kristendomen är bara sjuktläskig för det mesta, men egentligen gäller väl det de flesta religioner. Fast, jag orkar inte vara bitter so let's celebrate good times, come on eller något liknande.

Nu blev den här kommentaren alldeles för lång, du får förlåta mig. Puss och god jul! (haha)

2007-12-21 @ 18:44:58
Postat av: Charlott

Han är bäst. Vi ska se honom, snart, orkar inte vänta, längtar till att få konversera med honom om livet, livet på jorden och i universumet. Diskutera kring hans texter och om existens och Allt. han Är mannen.
Haha åh Klara, håller med totalt, vem firar jul pga dess riktiga innebörd, alltså, julafton borde firas just för att jesus föds, men hörde idag att han tydligen är född på sommaren? Isf. finns det ju ingensomhelst anledning till denna konsumtionhets.
Men kristendom ja, är i princip endast läskigt, folk blir blinda av att försöka se något de aldrig komemr kunna se.

Haha långa fina kommentarer kräver långa flummiga svar, Puss och God decemberdag (Haha?)
eh. Puss räcker. Puss puss. haha

2007-12-21 @ 18:51:32
URL: http://passthison,blogg.se
Postat av: erik

det står ingenstans i bibeln när jesus är född på året vad jag vet. Men midvinterblot infaller i december, så då måste de kristna ha en högtid då också då alla hädar.

2007-12-21 @ 19:09:17
Postat av: Klara

Du får nöja dig med att disskutera om allt det där med mig istället. Förresten har jag en underbar film du måste se, "Me and you and everyone we know", om du inte redan sett den?

2007-12-21 @ 22:13:21
Postat av: Matilda

Jag slog in mina julklappar i gamla papperskassar, det blev fint faktiskt! Dessutom så var pappret alldeles perfekt hårt.

2007-12-23 @ 15:42:10
URL: http://stilljune.blogg.se
Postat av: josefin

har du testat att prata med convictus?
lite sent påtänkt nu kanske, men testa, för dom har jag volontärarbetat för. slagit in julklappar osv.
god jul annars!

2007-12-23 @ 16:45:01
Postat av: Charlott

Matilda, du är en smart kvinna, lovely. garanterat snyggare än om du slagit in dina presenter i shiny skövlad skog med fjolliga tomtar på!

josefin, nej, tack för tipset kan kolla om jag kanske kan få nåt volontärjobb till mellandagarna kanske. bara det inte är någon kristen organistation, det är inget jag står för.
God jul!

2007-12-23 @ 18:26:41
URL: http://passthison,blogg.se

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback