Swimming pool, ZAP ZAP

Hur hinner folk? Med folk syftar jag på de individer som antingen pluggar eller jobbar och Samtidigt hinner ha ett fungerande social liv. De lyckas parallellt med det tidigare nämnda syssla med en hobby eller två, de hinner laga mat, ta hand om hemmet, hinner göra allt som att gå i skolan innebär (diverse onda uppsatser, förberedelser inför prov och dylikt), hinner sova etc.

Jag hinner i alla fall inte. Jag lyckas inte upprätthålla mina vänskaper, bekantskaper osv. Alltså, jag hinner inte träffa alla jag vill och borde träffa. Tappar kontakten med alldeles för många vänner pga. tidsbrist.
För tillfället läser jag 8 böcker och kommer förmodligen inte ha läst ut en enda innan årsskiftet 08/09.
Som tidigare nämnt (gnällt) lyckas jag inte heller riktigt med allt som har med skolan att göra. Jag har under perioden "ensam hemma onsdag-idag" levt på färdiglagade maträtter och keso, marrängbottnar och pepparkaksdeg. Huset luktar suspekt och en ny form av konst, jag kallar den "twintower of laizyness" (två torn av diverse inte än diskad disk har tagit form på min diskbänk och jag anar odåd inom snar framtid i form av någon tragisk olycka, som kommer sluta i total förstörelse och bråte(läs matrester och skärvor) kommer ligga över hela köksgolvet). Och sova, ja, det gör jag på helgförmiddagar.  

Dock hinner jag ibland skriva givande inlägg som detta här på bloggen, smarta prioritering är vad jag är känd för. Öh
Skärpning! Nästa år, då djävlar, då är det dags att ordna upp det här, då är det dags att hitta den där bortglömda agendan och faktiskt börja använda den.


2008 ska bli mitt (schemabelagda) år! Jag kommer hinna med allt.


image182
Vad passar bättre än ett dåligt ordvits skämt  som kombi till " slutet på året jag har inte åstadkommit något nämnvärt" -ångest?

Charlott


join our sect
Postat av: frida

haha åh jag gillar bilden.

Postat av: Charlott

Jo den är riktigt fin.

2007-12-11 @ 14:03:52
URL: http://passthison.blogg.se

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback