Puss.

Nu tänkte jag ha lite självdistans och lägga upp en bild från Frida tidningen på mig. Alla var hemska men den här var en av de jag faktiskt står ut med att se. Men försök att hoppa och le samtidigt som du ska se bra ut på bild och fortsätt så i några timmar. Det gör inte hela saken bättre att man har "söta" lockar och rosa bakgrund.
image321
Jag från i Frida.

Emma

join our sect
Postat av: Anonym

gullig ju :D:D:D

2008-02-01 @ 19:23:24
Postat av: Anonym

Haha, kan man köpa den nu?:)

2008-02-01 @ 19:44:12
Postat av: Anonym

what a waste of talent.
du borde få mer seriösa jobb.

2008-02-01 @ 19:56:39
Postat av: Anonym

haha, fan vad fult.
jag håller med ovanstående, du borde få bättre jobb!

2008-02-01 @ 20:17:42
Postat av: julia

Usch, riktigt pinsamt!
Det är fruktansvärt patetiskt att du skriver om hur du "inte vill jobba som modell" och "enbart ser det som en möjlighet att tjäna lite extra pengar", när du faktiskt ställer upp på vilket modelljobb som helst (Frida är ju bottenskrapet, knappt några (män)/kvinnor läser ju den tidningen efter en ålder av 12) och att du gick på åtskilliga castings för att få gå på modeveckan, men inte fick ett enda gensvar.
Du kan kalla det jantelagen hur mycket du vill, men det handlar verkligen inte om avundsjuka. Det är bara fånigt att se hur lågt människor faktiskt kan sjunka.
(Jag hittade förresten din blogg via din bilddagbok, där du länkat till den.)

2008-02-01 @ 22:15:25
Postat av: Malin

men herregud! okej frida kanske inte är bästa tidningen men det är i alla fall en tidning. avundsjuka?

Postat av: Anonym

Vaddå avundsjuka ? AvundsjuK.
De andra kommentarerna menar ju bara på att det är knäppt att hon inte får bättre jobb för hon borde få dom.
Emma, you rock.

2008-02-02 @ 00:00:09
Postat av: johanna

haha, julia. det stinker jantelagen och avundsjuka på långt håll, varför skulle emma INTE tacka ja till ett jobb i frida? alla erfarenheter är bra erfarenheter! heja dig emma

2008-02-02 @ 10:37:33
Postat av: johanna

kom nyss fram till att om jag bara fick läsa en enda blogg så skulle det bli denna!

2008-02-02 @ 10:42:39
URL: http://www.hunnd.se
Postat av: Charlott

jag undrar lite kring "julias" inlägg. Den tjejen tänker inte som alla andra. När man skriver just att man till stor del endast gör det för att tjäna lite extra, det är väl just då det Inte är konstigt (om det nu någonsin är konstigt) att göra ett jobb för Frida. Hur tänker människan?! om du endast gör det för pengarna = spelar ingen större roll vad för jobb det är. Herregud vad dumt. Och jiddret (ja, jidder är vad det är) om att du inte fått gensvar på en enda casting blabla, 1. gulligt av henne att skriva på det sättet, vill honm såra dig? JANTELAG, emma, tro inte du är nåt! tro ingentiiing om dig själv! AAAH! 2. Vet denna klyftig brutta hur svårt det är att få gå någon visning när man aldrig ngjort det förr, den sjka spiralen man måste komma in i, vara så ng som möjligt och samtidigt erfaren, mkt svår bransch. iaf. Jag tycker väldigt illa om julia. vad ville hon få ut av sin patetiska kommentar?!

2008-02-02 @ 11:19:21
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Anonym

Charlotte,

har Emmas vänner mycket erfarenhet? De fick gå på en visning.

2008-02-02 @ 11:35:37
Postat av: agnes

sött. måste nästan köpa bara för att du är med

2008-02-02 @ 13:24:54
Postat av: Emma

4 första anonym: Haha jag vet inte om jag har mycket till talang dock.
Men det är ju fint att ni tänker så. Och jo, tyvärr kan man köpa den nu.
Julia: Frida är, tro det eller ej, en av de mer välbetalda tidningarna. Och vadå? Du är ännu en som vill missförstå eller du har inte ens missförstått utan du är helt lost. "enbart möjlighet att tjäna extra pengar".. det är väl just därför jag tog frida jobbet? Haha jag undrar om du inte är så smart faktiskt. Ja exakt som Charlott skrivit, du hänger ju inte riktigt med. Hår gård det att analysera saker på SO lektionerna egentligen? haha...
anonym efter charlott kommentar: Alltså, tyvärr är Bella och Moa inte med i någon agentur. Men de borde vara det. De kanske blir lite mer sedda nu förhoppningsvis. Tycker de skulle passa utmärkt som modeller.

2008-02-02 @ 17:32:43
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Jag tycker faktiskt att det är coolt att du är med i Frida. Visst, det är en tidning för småflickor, men du behövde inte klä av dig på bilderna.

2008-02-02 @ 18:37:20
Postat av: L

Hej! angående julias kommentar: jag brukar inte skriva kommentarer här, jag tittar men har inte skrivit förrän nu. Tycker det var taskigt sagt. Julia, om du fick en förfrågan att vara med i Frida, skulle du då tacka nej? Tänk om det var din chans att få vara med i en tidning? (Emma, du kommer säkert göra fler tidningar så det är inte det jag menar). Om man tittar tillbaka på sitt liv när man är 70 är det fan lite coolare att ha varit med i frida än att ha tackat nej och sen kanske inte fått nåt mer. Dessutom, att ha gått på castingar (fått jobben eller inte) så har man åtminstone varit intressant från början och det är alltid något (det är ju ofta requestade castingar)! Dessutom har man träffat "viktiga" människor inom branschen! Alltid något!
Ha det bra Emma! Vi ses! :)

2008-02-02 @ 19:19:32
Postat av: Anonym

till julia: jag tror visst att det handlar om avundsjuka, iaf från din sida.

de andra som skrev kommentarerna menar ju på att de förstår att hon gör jobbet, för det är trots allt ett jobb och det är cash. men att hon borde få bättre jobb för att hon kan bättre än så.

jag skrev förövrigt kommentar nummer 4 också, kände att jag fick rätta den där lilla julia som gråter fem floder över att hon inte har fått något jobb överhuvudtaget buhu.

2008-02-03 @ 00:14:50
Postat av: Anonym

Alla extrajobb är väl för att tjäna pengar? Julia kan ju börja klaga på att folk tar jobb på donken utan att ha förutsättningar att jobba i restaurangbranschen.

2008-02-03 @ 10:24:44
Postat av: Adam

Jag ÄLSKAR Frida!

2008-02-03 @ 21:46:16
URL: http://younevergivememoney.blogg.se/

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback