Jag vet vad ni behöver.

I mina svagaste stunder, som är nu, då man behöver bekräftelse men bara aldrig riktigt får den bekräftelse man vill ha då är tröstätandets ädla konst det enda som känns rätt. Visst får man ångest efteråt och känner att den där bekräftelsen man ville ha och behövde innan måste vara minst dubbelt så mycket för att man ska ta åt sig och för att man ska känna sig bra igen.
Trotts allt detta så sitter jag här. Jag och kakdegen. Jag tänkte till och med dela med mig av receptet till chocolate chip cookies. Jag har fått det från Charlott från början och om ni väljer att inte tillaga smeten när ni gjort den så kan ni räkna bort bikarbonatet.

Chocolate Chip Cookies (ca 50 st små och 30 st stora)
Ingridienser:
200g smör (rums tempererat)
2,5 dl brun farin
1,5 dl strösocker
2 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk vanilinsocker
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
200 g mörk choklad

1. Sätt ugnen på 175 c°
2. Ta smöret, allt socker samt äggen och vispa ihop till en porös smet
3. Blanda alla torra ingridienser i en bunke och rör sedan ned i äggblandningen
4. Hacka chokladen i hyffsat stora bitar och häll sedan ned i smeten
5. Låt stå i ugnen i ca 10 - 12 min

image315
Jag och far har precis sålt våran digitala kamera för att vi ska införskaffa en ny. Tillsvidare: Photo Booth

Emma

join our sect
Postat av: Anna

det är inget choklad med i receptet. vad för chokki ska det vara?

2008-01-29 @ 18:11:05
Postat av: Emma

OJ! Missade att skriva till det!
Tack!

Postat av: Charlott

Haha! du är extremt duktrig som klarar av att äta sån smet så nära inpå förra tillfället.. jag har förätit mig på sån, därför åt jag micrade skogsbärsmuffins med extra vanillinsocker och sylt på, haha, sötslisk is my middlename!

2008-01-29 @ 19:05:10
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Isa

Den är så goood, jag dör. Men word på C, starkt jobbat att palla igen.
Jag har lite tvåhålitändernaplusskällfrånminsötatandhygienist-ångest, så kakdegen måste vänta tills efter lagning..
Kamomillte och keso blandat med kanel är inte samma grej, känner jag. Självömkans tider.

2008-01-29 @ 20:08:01
Postat av: bela

vad blir det för kamera? pussss

2008-01-29 @ 20:35:13
Postat av: Emma

C och Isa:Jag måste köra te och frukt. Eller bara te. Te är gott. Jag brukar äta saker fast än jag inte är hungrig.. förresten.. jag har kvar kakdeg i kylen. HMM
bela: Jag vet inte kanske eos 5D efter som de antagligen kommer släppa en nyare snarlik den och då kommer priserna sjunka drastiskt. Tills dess så kör jag analogt. Tror jag ska ta med mig min analoga ut i helgen... ska köpa en dålig gammal analog också för några 20lappar på tradera också. Wiie.! Min 100lapp jag har att leva på tills den 20de februari försvinner förvånansvärt snabbt.

2008-01-29 @ 20:40:43
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Isa

Men te och frukt är ju så långtråkigt. Kakdeg är grejen! Sluta bo i skogen, flytta ut till männskobyn och baka kakdeg 24/7 så jag alltid kan svänga förbi..

2008-01-29 @ 21:04:42
Postat av: Tove

Hur kan du hålla dig så smal om du svullar i dig kakdeg? :)

2008-01-29 @ 21:14:03
Postat av: Elizabeth

Jag kommer gärna hem till dig och sällskapar i ditt chockoätande!

haha puss

2008-01-30 @ 15:23:00
Postat av: Klara

Fy satan vad gott det här va! Gjorde det alldeles nyss men det blev inte så många kakor.. hehe... mamma och jag åt för mycket av degen.. mhhh

2008-02-01 @ 17:43:41
URL: http://jattemycketklara.blogg.se

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback