"Viva 2008!" -I.B.H.H

Seriöst, gott folk, det kan väl inte vara meningen att ens liv endast ska vara en lång längtan till det som är bättre än just denna dag, den grå vardagen?

Jag kommer på mig själv, sittandes och kolla in mitt schema för den kommande terminen och ser att jag har studiedag den 28/1, och börjar längta. ?!

Det här är inte hållbart, jag vet att jag jiddrat (ja fint ord jag vet) om att 08 då djävlar, motivation blir mitt mellannamn, men det blir inte så.

Det går inte att fejka entusiasm och motivation. Jag känner mig instängd. Jag kvävs av kraven, kvävs av den monotona vardagen. Scheisse, det här var första dagen i skolan, jag var på en lektion, sen mådde jag dåligt, hyrde film, åkte hem.
Det här är inte sättet mitt liv ska spenderas, livet är kort, varje dag borde vara värdefull, jag äcklas av att jag ständigt önskar bort min tid och längtar efter något som jag ändå inte nöjer mig med när jag väl når det. 
Jag måste börja leva.

2008, Det är dags för en ändring

Charlott


join our sect
Postat av: Isa

Älskar rubriken, haha!
BÄSTEFAR, DET HÄR SKA BLI DET BÄSTE ÅRET!
(Jag älskar grotesco, yes indeed.) Puss!

2008-01-07 @ 21:09:21
Postat av: Charlott

Haha, åh, älskar den filmen, och nyårsdansen!
Förresten, nyårsdansen, är den menad för ndast nyårsaftonbruk, eller menade du att det var det nya årets dans? haha, PUSS

Postat av: erik

du behöver en dos neo-slappism!

Do it the Erik way, fan se inte allt i svart eller vitt, ta det chill!

2008-01-07 @ 23:25:59
Postat av: Charlott

Det är ett av mina karaktärsdrag, allt är svart eller vitt för mig, på gott och ont. Allt eller inget, svart på vitt, kan vara kul eller hemskt,
i olika situationer, har fobi för medelmåtta, lagom, därav min ständiga ångest.

2008-01-07 @ 23:47:02
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: i

jag befinner mig i exakt samma situation, har du några tips på hur man kan förbättra sitt liv så att man verkligen känner att man lever? jag börjar bli trött på tristessen och grådagen.

2008-01-08 @ 01:31:43
Postat av: johanna

för inspiration: le fabuleux destin d'amélie poulain

2008-01-08 @ 16:56:18
URL: http://www.hunnd.se
Postat av: Charlott

i, jag önskar jag hade ett bra och konkret svar, men det har jag inte. hm, jag är väldigt sugen på ett miljöbyte, något avvikande från min monotona vrdag, men det är inte bara att köpa sig en resa till fjärran öster direkt ju. Jag försöker hitta nya ställen att hänga på, bara för omväxlningens skull, träffa nytt folk, nya bekantskaper öppnar dörrar till nya sysselsättningar och det blir inte så vardagligt. Men inget av det jag nämnt är vad man verkligen behöver tyvärr, att dansa och ha kulo med nytt folk och goda vänner är underbart, men sedan komer veckan och man är fst i tristessen. Hm, jag ska tamejfan (haha) ta tag i detta, testa olika saker och sedan komma tilbaka med en lista på saker som hjälper en ur den grå tristessen, I won't let you down i!

2008-01-08 @ 18:28:51
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Charlott

Åh Johanna, om man ändå vore Amelie.!

2008-01-08 @ 18:36:52
URL: http://passthison.blogg.se

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback