Här kommer solen.

Jag ska bli borttagen från stockholmsgruppen för att mitt höftmått blivit lite större och det var ju redan stort innan. Mamma sade det precis, det märkliga är att jag känner mig inte ett dugg berörd. Jag känner mig bara fruktansvärt lättad. Jag tror det bara var som en stor press för mig efter som mina mått redan från början vad fel. Så tack och hej med modellandet. Det var ju intressant att testa någon gång!

Förövrigt har min dag varit så sjuk. Började klockan två och efter många om och men så drog jag mig till skolan en timme tidigare för jag och Charlott hade bestämt oss för att plugga till SOarbetet vi gör tillsammans som ska vara klart imorgon och vi är absolut inte klara, men men. Hur som helst så träffas vi i skolan och mycket till plugg blir det förståss inte. Det går en timme och rörligbildlektionen ska börja men inte det. Våran lärare är tydligen dubbelbokad så våran klass får dra sig hemåt.
Jag drar mig då mot Charlotts nya place där vi hänger en kort sekund för hennes franska började ganska omgående efter vi kommit dit. Jag som går på en av tillskärarakademins kurser på måndagar måste strosa omkring i staden ensam i en och en halv timme. Tillslut är det dags för lektionen att börja, men efter en halvtimme är ingen lärare där. Någon tar tag i att ringa henne och det visar sig att hon glömt att hon hade en kurs med oss.
Och nu är jag hemma.
Väldigt värd dag. Haha.
image353
Hejdå hejdå.
image352
Charlott i sitt nya kök.

Emma

join our sect
Postat av: Annissssss

Men vad fan... Vad ledsen jag blir. Du är typ världens sötaste tjej och du BORDE verkligen vara modell. Ja ja. Hoppas du vet att du är söt/snygg/fin whatsoever. Puss!

2008-02-18 @ 20:57:56
Postat av: elin

vad sjukt

Postat av: Emma

Ja lite knasigt! Men himla skönt tycker jag. Hahha. De som slår igenom nu är licom späda 14årskroppar med högst 89 i höftmått och där ligger inte riktigt mina höfter. Haha.

2008-02-18 @ 21:07:19
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: josefin

Men alltså nein, du ska väl inte sluta med modellandet?
Sök till någon annan agentur?

2008-02-18 @ 21:31:09
URL: http://sandrajosefin.blogspot.com
Postat av: j

men vilka jävla fashion-hoes! Du är ju jättesmal. Suck till media. Stackars dig.

2008-02-18 @ 21:36:41
URL: http://juliete.blogg.se
Postat av: Emma

josefin: Äh, modella är inget jag satsar på så jag lägger det nog bakom mig för alltid.
j: Haha, stackars mig och stackars mig. Känns inte som att få vara modell är ett kriterie för att vara glad!

2008-02-18 @ 21:41:24
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: h

haha alltså förlåt men hur kan dem ens göra så? herregud. jag misstänker att vi har samma höftmått och, hjälp. något liknande hände också min tjejkompis. shit, vart fan är vi påväg? först bannar de alla skinny models och nu får man inte vara med för att man har för "breda" höfter? och hur vet dem om dina höfter har växt? hade de mätt dem eller? alltså. ÖH

skit i det. det är ödet. du är säkert för smart för att vara modell. dessutom, breda höfter=inte lika ont att föda barn. det du!

2008-02-18 @ 22:06:27
URL: http://madame-madame.blogspot.com
Postat av: Anonym

vad har du får höftmått då? haha

2008-02-18 @ 22:06:31
Postat av: anna

seriöst? jag tycker det är pinsamt för agenturen att de beter sig såhär. de tror liksom att de är helt profetionella med pinnsmala och raka modeller medan allt fler modeller (se coco rocha) går upp i vikt och i spanien får inga modeller ha ett bmi under 18. my point is, de är stenålders. och gosh, du är ju fortf smal oavsett om din höftmått ökar ett antal cm till....

2008-02-18 @ 22:11:13
Postat av: anna

seriöst? jag tycker det är pinsamt för agenturen att de beter sig såhär. de tror liksom att de är helt profetionella med pinnsmala och raka modeller medan allt fler modeller (se coco rocha) går upp i vikt och i spanien får inga modeller ha ett bmi under 18. my point is, de är stenålders. och gosh, du är ju fortf smal oavsett om din höftmått ökar ett antal cm till....

2008-02-18 @ 22:11:27
Postat av: Emma

h: Jag det mäter måtten. Det är sådant de gör på agenturer.
anonym: Alltså, jag vill inte säga om det skulle ge någon annan press på något vis. Men de är rätt berda faktiskt. Även om de kanske int eär jättebreda så skulle man aldriga kalla dem smala.
anna: Ja det är lite kaos i modevärlden må jag säga. Haha.

2008-02-18 @ 22:19:48
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: julia

schysst inställning, fuck them.

2008-02-18 @ 22:36:51
Postat av: Hej.

jag har läst lite av de komentarer du fått på dina inlägg och sitter i chock! Jag blir ren ut sagt förbannad när jag ser komentarer i stil med "Tycker du att du är söt eller"
osv..
Vad är det som ha hamnat fel hos oss tjejer?
Man får inte kalla sig själv vacker och man får absolut inte anse sig själv vara bra på någonting, helst! Det är hemskt att vi tjejer ska behöva skämmas för oss själva!? Det är klart som fan att du är vacker! vi är vackra & smarta och det finns ingen som kan ta i från oss det!...
Men schhh inte så att någon hör, håll det för dig själv och blåtta inte med det för mycket!
Vad är det som är felet? vad är tabun över att anse sig själv vacker, ståtlig & sexig, att vara stolt över sig själv?
Det gör mig så rasande att vi trycker ner varandra och oss själva.

tack för mig! och emma, charlott & tilde ni är vackrast i världen.

2008-02-18 @ 22:49:33
Postat av: Emma

Hej: det var det finaste jag hört på länge. Det är så sant och du har så fruktansvärt rätt. Vart gick det snett och varför får man inte tycka att man är värt något alls?
Folk ska hjälpa varandra.
Fint sagt och tack för kommentaren tuesn gånger om. För det var sant och fint.

2008-02-18 @ 22:54:29
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: lea

Emma: Om du får lust med modellandet igen bör du kolla in Kid of Tomorrow (http://www.kidoftomorrow.com)
Jag tror du skulle passa bra in där :D

2008-02-18 @ 23:00:53
Postat av: milk

som lea säger, du skulle passa bra på kid of tomorrow.
men jag kan förstå att det är ganska skönt att slippa den där ständiga ångesten och pressen över att att inte veta om man kommer få jobb osv. du vet i alla fall att du är vackrast!

2008-02-19 @ 08:37:08
URL: http://imilk.blogg.se
Postat av: moi

BRA DET ÄR INSIDAN SOM RÄKNAS!!

2008-02-19 @ 08:58:25
Postat av: julia

fuck sthlmsgruppen. de vet inte vad de går miste om.

www.juliaelise.blogg.se

2008-02-19 @ 09:16:01
Postat av: Irené

Jävla fjantar! Den agenturen är fan totalpantad.

Skönt att du blivit av med dem, nu behöver du inte känna press eller stress över jobb, mått och andra jävligt oviktiga saker. Jag tycker att du har ett superfint utseende, och jag tror att du kommer synas på bild ofta, på ett eller ett annat sätt.

SÅ, se den som en ny och fräsch chans att du blivit av med dem. Nu kan du ge dig ut på andra äventyr. Din tid kommer!

2008-02-19 @ 15:02:07
Postat av: iiiii

jag känner bara att. sure. det är "meningen" att modeller ska vara smala. men är det inte isånnafall viktigast att de tillexempel har relativit platta magar och slanka ben? (vilket du har) än ett höftmått, höfter är fan ben och bastanta grejer som man inte kan ändra på eller jävlas med hur som helst.

jag tycker att det är helt absurt att höftmåttet får dem att göra så, men jag tror att du klarar dig bättre utan dem. de ser inte din potential!

cheers, tjejen!

2008-02-19 @ 15:07:40
Postat av: Jenny

Du är ju jättesmal, herregud vad håller de på med!

2008-02-23 @ 16:51:06
Postat av: stina

du som är den snyggaste jag vet! hur blev du med i sthlms-gruppen? jag blev tillfrågad på stan för nån vecka sen, men jag vet inte om jag ska tacka ja eller nej, är det att rekommendera?

2008-03-17 @ 20:39:36
Postat av: Rosanna

det där är så sjukt!
Så äckligt många krav.. Man borde verkligen bli helt förstörd?
Hur lång måste man vara för sthlms gruppen?

2008-03-20 @ 01:02:14

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback