That means fatass in the seventh grade

Jag hatar alla hjärtans dag. Om man älskar någon ska man väl inte bara visa det 1 gång om året, på en obligatorisk "visa din kärlek dag"? Nej usch. Men, med alla djävla hetsiga "komhitochkonsumeramera-reklamskyltar med texter som "DU har väl inte glömt att visa din kärlek att du älskar henne/honom" eller "DU har väl inte GLÖMT att det är allahjärtansdag=KONSUMERAMERA" eller "KÖP NÅGOT, annars älskar du inte henne /honom"! (ok där gick jag lite ur styr men i princip står det så) ja, med alla dessa ständiga påminnelser om tvåskap och dylikt kan man ju inte låta bli att tänka lite, ja på kärleken.

Igår när jag fikade med underbara Melina kom "kärlek" upp. Man blir lite ledsen när man inser hur pessimistisk syn de flesta har på kärlek. Antingen sätter folk upp den på en piedestal, sätter den så orealistiskt högt att de ser den som någonting för stort, inget för alla, ouppnåeligt. Eller klankar ned på den och tänker att "det kommer ju ändå ta slut Någon gång, varför ens försöka?". Inget av dessa är bra. Inte bra alls. Nej utan någon som helst tro på kärlek, då menar jag inte "åh vi kanske gifter oss", eller ens nästa vecka ska vi blabla, utan bara veta att man gillar någon för stunden och inte behöva mer. Det är det som gör livet värt.

Charlott
image346
Avbildning av Sokrates (från Louvren tror jag) Hur som helst har han väldigt fina tankar kring just kärlek.
Gillar hans syn på den som att vi letar efter det som kompletterar oss, att det vi saknar finns hos någon annan som själv saknar något man själv har överskott av.


join our sect
Postat av: Emma

Men vi gillar Aristoteles också. Han var söt och gillade också kärleken. Allt bygger på kärleken(och lite antika filosofer också).

Postat av: Charlott

Ja Arre är underbar! åh, jag ska läsa så djävulskgt mycket och jag bestämt´mig för. jag ska sluta titta på tv Helt, (endast se velvet från webben) och stta vid datorn max 1 timme om dagen (om jag inte b´pluggar) resten av tiden = Läsa, klippa&sy och Städa(packa)! jag är så peppad på mitt nya liv. kommer få ut så himla mycket mer.
pussis och godnattis emmis

2008-02-15 @ 00:00:48
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: johanna

betyder det att sokrates letar eter någon som har väldigt mycket näsa? HEHE

2008-02-15 @ 15:27:01
URL: http://www.hunnd.se
Postat av: Charlott

Haha, kanske det, vore underbart om han kunde återuppstå och bli kompletterad av mig - jag har näsan, han har säkert svaren till alla mina frågor som håller mig vaken om natten, haha!

2008-02-15 @ 15:40:54
URL: http://passthison.blogg.se

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback