Till och med cigarettrök luktar bra om det luktar dig.

Hampus har introducerat ett DJprogram för mig. Jag är beroende.
Nu är jag nära gråt efter som jag borde pluggat matte.
Farväl MVG.

Emma

join our sect
Postat av: sissel

åh det är roligt att knåpa med musik även om man inte förstår ett dugg.
vilket program?

Postat av: johanna

tänk såhär: du kan i alla fall bli dj sen och det är roligare än allt man kan använda matematik till!

2008-02-07 @ 22:20:45
URL: http://www.hunnd.se
Postat av: Levon

hej IG.

2008-02-07 @ 22:37:52
URL: http://Levon.blogg.se
Postat av: Emma

sissel: traktor dj studio 3!
johanna: Ja, jag kommer utan tvekan bli världsbäst. Så jag bara låtsas ha ångest in för provet! Egentligen vet jag att jag aldrig kommer behöva matte mer! Weii.
Levon: ;(

2008-02-08 @ 00:06:58
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: Anonym

gnäller över att man inte får ett MVG.
gud...
grow up.

2008-02-08 @ 09:12:14
Postat av: Emma

anonym: undrar vem som ska "grow up" som inte kan säga vem den är. Plus att jag gnäller inte över att jag inte får MVG utan att jag slösar bort min potential.

2008-02-08 @ 12:08:28
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad skulle det tillföra att du visste vad jag heter, du känner mig inte ändå, förstår inte vad det ska ha med mognad att göra.
Och som om den förklaringen skulle vara bättre. Men ja, ursäktar mig ändå, eftersom det heller inte tillför något att jag kommenterar som så.
Tyckte bara att det finns fan värre saker, och när man ser någon gnälla över sådana grejer blir man lite pissed off. Jag blir i alla fall. Och jag antar att du har din blogg publik för att folk ska kunna kommentera fritt, vad deras åsikter är.
Så, DET om något är ju en fråga om att grow up, om du inte kan hantera att någon har något dåligt att säga om dig.

2008-02-08 @ 17:15:13
Postat av: Emma

anonym: Käre du, jag kan mycket väl hantera folk som kommenterar min blogg negativt, men ska jag inte ge svar på tal? Ska jag bara sitta här och ta emot. Något som gör mig lite "pissed off" är folk som klagar och inte har något vettigt att säga. Klart som FAN att det finns värre saker än att inte få MVG, har jag sagt att det var det värsta i världen och att jag går under? Svar: Nej. jag bara klagade på att jag slösade bort min tid på något rätt onödigt. Men matte är ett av de få ämnen som jag har MVG i och det känns ju jävligt onödigt att inte ta vara på det.´
Och varför i helvete tror du jag har på funktionen att även anonyma ska kunna kommentera fritt om sina åsikter. Men jag tycker fakitskt det är fånigt att inte våga stå för sin åsikt. Och visst, jag kanske inte känner dig men vem har sagt att jag inte kommer lära känna dig? Kommer du då inte våga stå för din åsikt och inte kunna säga ditt namn? Jag skulle knappast dömma någon för livet bara för att den gav mig en, enligt mig, fånig kommentar i min blogg.

2008-02-08 @ 17:48:34
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Anonym

Kan jag mycket väl förstå att kommentaren sög för dig, men som sagt, man får vara beredd på det mesta om man tillåter att folk ska kommentera fritt.
Klart du kan ge svar på tal, hade inte förväntat mig något annat.
Vem säger att jag inte skulle våga stå för vad jag har sagt/skrivit ifall jag lärde känna dig.
Men som läget är just nu så känner du inte mig, och ville du ha mitt namn, adress och personnummer så ursäkta om jag avböjer. Skriver jag in ett namn istället, så kan du ju ändå inte veta om det stämmer eller inte, och det kvittar ändå för ett namn tillför dig ingenting ändå.
Skulle nu fallet vara så att jag lärde känna dig, skulle jag, försäkrar jag dig, "erkänna" till mina missdåd på din blogg.
Ganska löjligt allt det här. Ursäkta att du kände att du behövde lägga din energi på en "fånig" kommentar i din blogg, pga av mig :)

2008-02-08 @ 19:50:02
Postat av: Emma

anonym: Alltså... det handlar inte om något "erkännande". Och det kanske visst skulle tillföra mig något om du skrev ditt namn och typ en bilddagboklänk. Sådär som de flesta gör. Och vad är det som säger dig att jag inte är beredd på dumma, puckade, patetiska, onödiga kommentarer? Ska jag bli glad för det eller? Tänk ett steg längre nästa gång fröken. Vad tillför en sådan kommentar för mitt och ditt humör? Gör det någon gladare? Man ska endast säga saker om två av följande stämmer: 1.Sant? 2. Snällt? 3. Nödvändigt?

2008-02-08 @ 20:09:17
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Anonym

Man kan tvärtom säga något helt annat.
1. Fröken ? xD Det är du som är fröken här.
2. Kanske rent ut sagt skiter i vad det tillför ditt humör, jag av helt själviska skäl hade en kommentar att skicka, and I did.
Gör vad du vill av det, dina svar visar vad för slags person du är på ett sätt du inte ens verkar vara medveten om, så du behöver inte oroa dig för vem jag är, jag skulle inte vilja ha någon bekantskap med dig ändå.

2008-02-08 @ 20:32:39
Postat av: Emma

Anonym: Jag tror faktiskt inte det visar ett dugg hur jag är. Eller du kanske kan ge mig ett exempel på hur jag är? Du som känner mig så bra.
Nej du jag ska berätta vad jag är för en människa:
Ja är en EXTREMT känslig människa som lätt blir ledsen på mänskligheten för att den inte bara är snälla. För att folk inte bara är ärlig och vill andra deras bästa. Det är exakt en sådan person jag är, fast sedan är jag rätt lätt irriterad vilket resulterar i bitchighet vilket går ut över dig just nu.

2008-02-08 @ 20:38:29
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Anonym

nej, som sagt förstår jag att du inte tror att det visar något. Påstår inte att jag känner dig, så.
Ja, med andra ord brukar det kallas naiv, och jotack har märkt det.
Men varför ens förklara dig? Ifall jag nu bara skriver en massa onödigt skit till dig, varför inte bara ignorera det?

2008-02-08 @ 20:44:20
Postat av: Emma

Anonym: Du kan ju alltid tro att jag är naiv, jag får alltid höra att jag inte är.
Och du, det triggar mig. Jag tycker detta är kul.

2008-02-09 @ 11:57:02
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Charlott

även fast jag skulle föredra om den anonyma inte existerade i den form hon gör just nu, kanske kunde omvandlas över en natt till en bra människa (ja en sådan som inte är puckad (ja, jag vågar faktiskt dra slutsatsen att anonym är puckad eftersom hon inte har belägg för något av det hon skriver och för det första ens skrev det hon skrev. men hennes idioti aknske går över. man lever och lär och man kan alltid hoppas att med åren kommer självinsikt och hon kanske då kan gå tilbaka och analysera sitt beteende och då inse hur dum hon var och tack are det sedan gå vidare pch växa som person) somsagt, jag skulle föredra om hon var en trevlig människa ist, men eftersom det inte är fallet just nu så kan jag också glädjas lite åt dennes ihärdiga försök att håna och såra dig. Det är lite roligt att se hur hon försöker använda ord vars innebörd hon inte känner till, hennes ständiga försök att försöka (varför vet jag inte) sätta dig på plats med hjälp av en viss översittarklang i kommentarerna och användning av smilies. smilies som förövrigt skrämmer mig och som enligt mig tyder på en viss omognad och även att denna anonyma flicka tillbringar mkt tid framför datorn eftersom hon använder sig av internetspråk och ja datorvärldens smilies och gömmer sig bakom "anonym". Hoppas Du den spexiga anonyma tjejen läser detta. SKulle kanske vara givande för dig att reflektera lite över ditt beteende.
Fred ut.

2008-02-09 @ 14:46:00
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Anonym

Emma: Det är inte ens lönt att fortsätta den diskussionen, först är du "extremt känslig" och tål inte några kommentarer av den typen, eftersom det gör dig "ledsen på mänskligheten för att den inte bara är snälla", sen tycker du det är kul. OKEJ.
Charlott: haha, det var ett jävligt långt inlägg om att jag borde reflektera över min s.k idioti och omognad för att själv fullständigt dömma vad jag är för person efter att ha läst ett par inlägg.
Jag skulle påstå att det, om något, visar på omognad. Att du, till och med försöker ge mig ett par enligt dig själv "givande" livsråd. Det är skrattretande. Hyckleriet likaså, att tala om för mig att jag är en dålig person är en värre förolämpning än något av det jag har skrivit, och ifall du anser att det är förtjänt, må så vara, fast för det första är det felaktigt och för det andra är du själv inte mycket bättre då och vad har du då för rätt att ens öppna käften.
Funderar på om jag ens ska ta upp att min avsikt varken är att håna eller såra Emma. Vid närmare eftertanke känns det som att det ändå skulle vara för döva öron.

2008-02-09 @ 15:53:28
Postat av: Emma

anonym: jag tycker det är kul för att du är puckad. jag tar inte åt mig av dig, men du kanske inte insett det än?

2008-02-09 @ 16:05:42
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Charlott

Oj, du har verkligen brist på självinsikt anonymatjejen (kan ajg kalla dig AT? haha, blir lite gulligt då, mindre abstrakt.) iaf. jag ger dig inga "livsråd" jag analyserar bara ditt inlägg och skriver vad jag allmänt tycker om just individer som dig, ja sådanna som har brist på självinsikt och har väldigt höga tankar om sig själv samt på mycket fega tillvägagångssätt försöker såra folk.
Vet du vad AT? Du erkännde just att du har skrivit elaka saker till Emma, därav blir den senare delen i din kommentar ännu mer patetisk. Genom att skriva att jga är Ännu elakare än dig så indikerar du ju att du varit elak. Och jag 'är en hycklare? SJälvinsikt tjejen, självinsikt, det skulle kanske vara kul att prova, för omväxlings skull?
Det där om att jag inte har någon rätt att "öpna käften" som du så charmigt beskriver det, ja du AT, vad ska jag säga? Du som så starkt gick in för yttrandefriheten och tyckte att emma gjorde fel när hon reagerade starkt på ditt inlägg bara för att du skrev en "Negativ kommentar", kan ju knappast nu påstå att jag inte har någon rätt att uttrycka mig negativt kring huruvida du är i mina ögon en trevlig människa eller inte.
Du kallar emma naiv och säger att du absolut inte skulle vilja lära känna en sån som henne, då indikerar du väl att emma är en dålig person, hge mig nu inget crap (körde till med lite sådär snygt internationell stil nu, du verkar ju köra stenhårt på det miss AT)om att du bara inte tycker att du och emma skulle passa ihop som vänner, du sa att emma är dålig när du skrev att hon inte är värd att lära känna. Är inte det att såra eller håna vet jag inte vad. Knappast konstruktiv kritik direkt.

2008-02-09 @ 16:20:48
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Anonym

Tydligen ger du s.k livsråd, eftersom det du så oblygsamt föreslår att jag ska ändra på, utan grund, skulle kräva att jag ändrade på hela min påstådda personlighet och sätt att se på saker.
Jag har heller aldrig påstått att jag inte sagt förolämpande saker. Meningen med dem kan jag försäkra dig om att jag vet bäst själv, hur bristande du än tror att min självinsikt är.
Mina exakta ord var, "jag skulle inte vilja ha någon bekantskap med dig ändå", anledningen till dem kan vara vad som helst, till och med ett antal saker. Så, det är DIN tolkning att jag menar att Emma är en dålig person, och det tar jag inget ansvar för.
Lustigt är det,borde inte du föregå med gott exempel om du nu ska förespråka respekt, att du ändå känner dig tvungen att lägga in spydiga och omogna kommentarer inom parantes för att känna dig överlägsen.

2008-02-09 @ 18:00:17
Postat av: Emma

Anonym: Alltså, vem är det som försöker göra sig övelägsen här med bland annat smilies i tidigare inlägg? Och om du inte vill uppfattas fel så får du ju faktiskt tänka på vad du ger ut för signaler. Det är ganska tydliga signaler att du tycker att jag är en dålig person, det är nog rätt många som skulle kunna känna de vibbarna. Om du inte tycker det får du faktiskt ge lite klarare signaler.

2008-02-09 @ 18:11:57
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var jäklar vad störande EN (understryker: singular) "xD" var. Fascinerande. Det var i vilket fall inget försök till att vara överlägsen, utan endast ett informellt uttryck av reaktion.
Om det är din uppfattning, så kan jag inte klandra dig, men ärligt talat hade jag från början väntat mig en annorlunda reaktion till det hela, och därmed följt upp med en förklaring av vad jag menar.
Nu är dock sådana förklaringar, i mina ögon, totalt överflödiga.
Jag bryr mig förvisso inte om hur många som missuppfattar vad jag skrivit, även om du kanske söker tröst i hur många som håller med dig så du vet att din åsikt är "rätt". Jag vet inte.
För att en gång för alla klargöra; jag har inget emot dig Emma, även om vid det här laget det verkligen inte kan förväntas vara ömsesidigt, det började endast med en reaktion på ett enstaka inlägg i din blogg, som jag har all rätt att skriva eftersom du tillåtit det. Emellertid så hade du verkligen kunnat leva utan den, och jag ursäktar den än en gång.
Faktiskt, så trots att du inte är lika "välformulerad" som Charlott, så saknar du i alla fall en dålig egenskap hon visat upp.
Jag förstår att hon kände behovet av att försvara, eller lägga in sin åsikt, vilket hon har all rätt till. Dock hanterade hon det illa, enligt min mening, med att falla in med en attityd som dröp av spydighet, överlägsenhet och säkerligen enligt henne själv självklara,sanna eller rätta argument och åsikter. Självklart ska man tro på vad man tycker, men det saknade totalt respekten som hon så dyrt förespråkade.
Säga vad man vill, men den kvalitén innehar i alla fall inte du, och det är något att vara glad över.
Jag förväntar mig verkligen inte att det är av intresse, vad jag tycker om det, men jag säger det ändå, eftersom, kanske Charlott själv behöver en dos självinsikt. Lät i alla fall som ett fall av projicering, som stärks av att hon själv uppträder på ett vis hon skriver att hon inte uppskattar.

2008-02-09 @ 18:41:49

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback