1630

Jag har börjat irritera mig jättemycket senaste tiden på tjejer som klär sig extremt stockholmigt. Jag borde egentligen inte bli uppretad av en sådan sak efter som jag kan klä mig liknande. Men när man ser fyra tjejer helt i svart, inga märkvärdiga frisyrer, en brun liten handväska och med ett par klackskor som är 8 cm och nedåt då blir jag väldigt, väldigt irriterad.
Jaja, man får klä sig hur man vill och det är inte direkt som om jag klär mig speciellt spexigt. Men det ser så tråkigt ut...

Emma

join our sect
Postat av: Anonym

Du är sjuk

2008-01-19 @ 17:21:01
Postat av: anonym

du klagar på att alla ser likadana ut men du erkänner samtidigt att du inte heller skiljer dig direkt från mängden? haha.

2008-01-19 @ 18:17:22
Postat av: Josefin

Åh, jag håller med dig, haha. Är sjukt trött på Stockholmsindiemodet.

Postat av: Erik

du har kommit till insikt

2008-01-19 @ 19:59:25
Postat av: Anonym

Som sagt, du och dina vänner är väl exakt likadan sååå?

2008-01-19 @ 22:43:21
Postat av: agnes

jo. det finns alltid något att irritera sig på.

2008-01-19 @ 22:50:36
URL: http://toujours.webblogg.se
Postat av: Sandra

Jag tycker det är snyggt att vara klädd svart från topptilltå mbara småsaker som sticker ut typ röda örhängen,halsband, naglar,väska, skor you name it, men att det är en stilig botten :P Menar nu inte att alla småsaker(sko,örhänge osv) ska matcha varandra men det är snyggt när småsakerna sticker ut...

2008-01-19 @ 22:56:49
Postat av: Klara

Jävla tönt. Leva på sittt utseende måste vara jobbigt.. ryktet går om hur tråkig du är

2008-01-20 @ 04:15:23
Postat av: Emma

Det är ju lite intressant att man får så många kommentarer på ett sådant här inlägg.
Klara: Det är ju trevligt att du träffat mig och att du antagligen träffat någon som knappt känner mig dessutom!
Sandra: Alltså, jag klagar ju int epå svarta kläder. Det är fint och med utstickande detaljer så länns det knapp stockholmsaktigt längre. Jag vet inte, det är svårt att förklara.

2008-01-20 @ 09:35:09
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: h

hm jag är bosatt i malmö och klär mig alltid i svart, har alltid gjort, kommer alltid att göra. visserligen är jag född i sthlm och uppväxt (flyttade när jag var 11). men inte visste jag att det var "mode i sthlm"? blir jag då automatiskt idiot? fattar inte riktigt hur du menar

2008-01-20 @ 12:26:05
Postat av: tova

jag förstår vad du menar. jag är också trött på att alla brudar i 17+ åldern ser likadana ut.

2008-01-20 @ 12:34:38
URL: http://irinisa.blogg.se
Postat av: Emma

h: Alltså nej. Jag tycker inte det är idiotiskt att klä sig så och det handlar inte om att de klär sig i svart! För svart tycker jag kan vara suuper fint. Det är på det sättet de gör det. Det är bara svårt att förklara efter som folk gillar att misstolka!
Och alltså, herre gud! Det är ju inte som om jag någonsin skulle låta bli att umgås med någon bara för att den inte klär sig på det sättet som jag. Det vore väldigt tråkigt.

2008-01-20 @ 12:37:58
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: elle

jag förstår vad du menar.

alla kör på samma grej, mainstream. det är ett faktum.

2008-01-20 @ 15:37:22
Postat av: a

jag fattar grejen. jag tycker att det är tråkigt samtidigt som jag själv är en del av det. jag nekar inte till att jag tycker om mode och bryr mig om vad jag har på mig, det har jag alltid gjort. det som jag inte orkar är den här hypen om att alla ska vara så jääääävla trendiga och att alla i stockholm ska vara så jääävla streetsmart. ändå går alla bara omkring i sina city-shorts och alla ser precis likadana ut.

2008-01-20 @ 15:43:15
Postat av: Emma

a: Ja, du förklarade saken bättre än mig. Det är precis så jag menar!

2008-01-20 @ 16:00:06
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: h

aha!

2008-01-20 @ 17:41:19
Postat av: Anonym

Något som också är irriterande är när 91:or tar sig in på 20årsställen där de ej hör hemma.

2008-01-21 @ 16:42:44
Postat av: Emma

Ja som sagt är det ju väldigt irriterande. Men det är även väldigt irriterande med folk som inte vågar stå för sin åsikt och så fort någon skriver om något den irriterar sig på som kommer dessa människor och lixom bara måste visa att det älskar Jantelagen!

2008-01-21 @ 18:11:57
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: sissel

haha herregud vilken läsarstorm! och ingen verkar förstå.

men jag förstår.
over and out.

2008-01-21 @ 21:28:16
URL: http://sissel.blogg.se
Postat av: kaarin.blogg.se

okej. förstagångsläsare på bloggen. jag tycker att ni verkar vara jättegulliga tjejer som skriver bloggen. jag får känslan av att ni är rätt så smarta, intellektuella människor. det tar dock bort charmen lite i det hela, när det blir ytligt på "fel sätt". framför allt tycker inte jag att det är så givande att läsa om era ytterst privata sinnesstämningar, depressioner. någonstans bör det finnas en integritet, en anonymitet i en blogg. det blir liksom för mycket. sen känns det som att det finns annat att skriva om än stockholmsmodet, även om jag håller med om att det kan kännas grymt tråkigt och passé. kan ni inte skriva lite om vad ni läser för böcker, lyssnar på för musik, äter för mat? visa att ni är smarta tjejer!

2008-01-26 @ 14:34:43
Postat av: anna

Jag fattar vad du menar. Men du kan skratta dig lycklig åt att det är stilen du irriterar dig på. Själv bor jag i en mindre stad (inte jätteliten men mellanliten). Här är den den "coola" och "trendriktiga" stilen så ful så man kan spy. Den ser ut såhär: leggings och ovanpå det ett par shorts, ett stort, guldigt, flätat skärp i midjan, någon vanlig tröja, massa guldiga blingiga smycken, stort, fluffigt blonderat hår och en massa smink. Hela outfiten får gärna komma från vero moda.
Har man högklackade skor tror man att man är något, och har man på sig något som faktiskt är SNYGGT blir man betraktad som konstig.. Det kanske blev svårt att fatta vad jag menar.. Men jag menar bara att; visst, jättemånga i stockholm klär sig säkert tråkigt, men jag är ändå så jävla avundsjuk, för folk i stockholm har iallafall någon sence of style till skillnad från här.
(För övrigt superbra blogg, du verkar gullig och har SNYGGA KLÄDER och är snygg! pusspuss!!)

2008-02-01 @ 17:47:01

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback