2124

Jantelagen, som ni redan vet, är ett väldigt udda fenomen som plågar oss skandinaver. Det plågar oss på det sättet att vi inte får tro att vi är något samtidigt som vi stör oss på andra för att de, juste det, "tror att de är något".

Här är någon som uppenbarligen tycker att jag "tror att jag är något":

Postat av: Rebecca

alltså,
kan du inte sluta skriva om dina castings och eventuella visningserbjudanden?
du verkar trevlig, men du är verkligen inte någon modell! du är söt, ser väldigt alldagligt ut, om än lång, men du har ingenting särskilt. självklart finns det modeller (nästan merparten, om man tittar på stockholmsgruppen) som får chansen att modella / gå visningar för att de ser mer annorlunda ut, än är söta, och jag har förstått att du intalat dig själv att du är lång och "ser speciell ut", så därför behöver du inte vara söt. det är säkert ett framsteg att du kom med i stockholmsgruppen, men du kommer verkligen bara bli besviken. som sagt, du verkar både trevlig och är söt, men sluta försök lyckas som modell, det kommer INTE att hända! ta mitt ord för det.

2008-jan-25 @ 16:08

join our sect
Postat av: jannike

emma, jag tycker att du har potential. vore intressant att se vad rebecca är för en typ.

du är fin. puss.

Postat av: Robine

konstig.
1. hon är inne på din blogg, och att be dig sluta att skriva vad du vill ärsjukt.
2.fattar inte varför hon ens ska bry sig om ifall du kommer att lyckas som modell eller inte. jag tycker du ska köra på och se vart framtiden tar dig. lycka till!

2008-01-25 @ 21:40:25
Postat av: Emma

För det första brukar jag ju alltid tvivla på mig som modell! Jag har förstora höfter och ser detta bara som ett roligt försök till lite pengar. Så redan där har hon fel. Att jag skulle satsa på att bli modell. "va?" säger jag bara på det.
Och sedan att hon bryr sig. Att hon orkar bryr sig och kommer här och säger "att nog vet jag bäst". Suck för Skandinavien.

2008-01-25 @ 21:43:20
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: agge

åh! inte är det något utmärkande för skandinavien!
men tjejjen verkar ju både blåst och avundsjuk. tråkig kombination.
du ser otrolig ut och om inte du kan lyckas som modell så vet jag inte vem som kan

2008-01-25 @ 21:59:54
Postat av: Johanna/ girlfixer

Åh avundsjuka skandinavier

2008-01-25 @ 22:02:16
Postat av: isis

Seriöst, vilken total jävla fitta. Sur jag blir. Bröl.

2008-01-25 @ 22:19:17
Postat av: Emma

agge: Ja nu behöver vi inte överdriva här efter som min kropp har ju inte direkt modellpotensial, haha. Men det är tråkigt med folk som ska komma och bry sig mer än vad som egentligen är deras eget bästa. Folk som inte kan se att jantelagen tagit över deras vardag! Fy fy fy

2008-01-25 @ 22:24:12
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: Charlott

Underbar flicka, verkigen en favorit jag hoppas se mer av här i bloggen.
Jag tycker det är så kul med en så speciell individ, hon skriver att du "verkar ha intalat dig att du är lång" då undrar jag, Hur intalar man sig att man är lång, när man är 16 år och 178 cm.
Jag tycker det är spännande, hur tänker hon? Är du kort, även om du nästan ör 180 och medellängden på kvinnor i sverige är tja, 165-68? Också, "du verkar snäll och söt". Jag undrar, hur verkar man söt?

Somsagt, vore kul om denna stereotyp av jantelagen kunde fortsätta kommentera i bloggen, spännande att följa hennes tankegångar´, försöka förstå.
Jag är faktiskt lite fascinerad av flickans idioti, och lite kul att hon verkligen ÄR jantelagen

2008-01-25 @ 23:32:34
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: VV

Jag känner mig aningen dissad, men Emma, jag vill bara säga som kanske sista gången jag skriver här att du verkar vara en riktigt underbar tjej och lyssna inte på vad den där blåsta tjejen säger. OM du vill lyckas, kommer du lyckas och du HAR potential.

Jag, personligen kan iaf inte sluta stirra på dig när jag ser dig så, jag hoppas de värmer något iaf.
Ha det bra

2008-01-25 @ 23:43:09
Postat av: Elizabeth

Ja, jag tror på dig iallafall. Tycker verkligen att du är vacker!
puss

jag kan ju ringa imorgon??

2008-01-25 @ 23:45:02
Postat av: Tilde

Rebecca,Emma är en av dom väldigt få människorna jag mött som är speciell både utsida och insida. Hoppas du lägger ner din framtida tid på att inte tänka på vad andra gör.. har du inte bättre för dig än att skriva en lång kommentar om hur hon borde dra sig tillbaka?
Man vet inte om man ska skratta eller gråta?! Vill man skratta åt hur liten som mäniska du är, eller gråta för hur synd det är sådanna stackars människor som du som redan nu inser att dom inte kommer att komma någon vart?!
Usch

2008-01-26 @ 01:57:30
Postat av: irre

förhelvete rebeccawhatever. klart som fan att du ska skriva om dina castings i DIN BLOGG, just det. för att det är DIN blogg. inte rebeccas, så hennes åsikt är inte värd så mycket. dessutom har jag följt denna bloggen ett tag nu och jag håller verkligen inte med henne om att du skriver mycket om modellkarriären, inte det minsta.

dessutom säger tjejen emot sig själv hela tiden, först säger hon att du är söt men att du inte är speciell. sen är du tvärt om och sen något annat och så vidare. jag förstår inte riktigt poängen i hennes kommentar? skulle vilja ha en utförlig förklarning om vad hon menar egentligen. tycker att det skulle vara VÄLDIGT intressant att diskutera med den tjejen.

är väldigt nyfiken på vad det är för en person, castingdirector perhaps? hon verkar ju ha en himla koll på vem som kommer att lyckas i modebranschen eller inte.

så rebecca, jag tycker att du ska gå och få dig ett skjut, du verkar vara i behov av det. emma, jag tycker att du ska skratta åt denna kommentaren och forsätta köra på. jag ser potential i dig, och du kommer få höra en hel del sådant här i framtiden men låt inte det ta på dig. du är modellmaterial och jobbar du tillräckligt hårt så kommer du att nå långt, det är jag säker på.

jag brukar inte vara särskilt snäll eller trevlig, men jag blev så upprörd i denna situationen att jag kände att jag var tvungen att yttra min åsikt.

cheers, tjejen. du är cool!

2008-01-26 @ 02:00:02
Postat av: Karoline

Om det nu är så att du går på en casting en måndagkväll så ska väl du kuna skriva det i din blogg. Du skulle ju lika gärna kunna skriva att du varit till ICA med en polare om du nu varit det. Så, det är typ fult att jobba nu? Fult att gå på arbetsintervjuer. För det är väl vad en casting är; arbetsintervju. Typ. Tummen upp för dig emma!

2008-01-26 @ 09:12:28
URL: http://www.thatshot.blogg.se
Postat av: agge

haha, snacka om att du fick bekräftelse nu

2008-01-26 @ 09:23:07
Postat av: Emma

VÄNTA HÄR ALLA! Nu har jag inte hunniut läsa. Och vv: VA? Vadå sluta skriva? Jag vill ju veta vem du är! Sådär kan du ju inte göra!
och och och vilken reaktion det vart på det här inlägget. Det var ju lite spännande, hahah. Hade tänkt mig mer dissar men det här var ju väldigt snällt!

2008-01-26 @ 09:56:28
URL: http://passthison.blogg.se
Postat av: Johanna

Det där var ju jätte skoj. Det är ju din/er blogg och om du går på castings så går du på castings och då får du väl skriva om det. Jag klagar på arbetsförmedlingen i min blogg. Jag tycker du är duktig, du "söker" ju jobb. Desutom tycker jag att du har ett speciellt utseende och du är söt. Du kanske inte är va fan hon nu hettes typ, men det är väl hennes problem, inte ditt. Det är ju inte som att hon ska anställa dig. Fan va långt det blev, och sent. Jag är bakisseg. Ha en trevlig lördag

2008-01-26 @ 11:38:55
URL: http://disktrasa.tjejsajten.se
Postat av: Rosanna

haha men gud vad knäpp. Jag tycker du är fantastisk. Keep up the good work=)

2008-01-26 @ 16:17:08
URL: http://rosannaa.blogg.se
Postat av: bror din

Haha jag tycker om hennes idé om att hon skulle langa någon visdom. "Ta mitt ord för det." Ja, snälla kan vi inte alla börja ta folk som vi inte ens känner, som uttalar sig helt random, över internet, på bloggars ord. Pretentiöst och jävligt pinsam sak att göra. Du hade inte frågat om åsikten, du känner inte människan.
Vad fan vill hon?

2008-01-26 @ 17:34:18
Postat av: M

Haha, hon har tycldigen inte träffat dig i verkligheten. Då skulle hon inte alls säga så:P

2008-01-26 @ 18:15:02
Postat av: h

hon är säkert för ful, tjock och kort för att bli modell. kanske inte så moget sagt men vafan, hon var ju inte mycket bättre?

2008-01-26 @ 19:09:05
Postat av: Erik

"OM du vill lyckas, kommer du lyckas och du HAR potential. " Det där var väl lite väl naivt, inget ont om Emma, men om alla som vill lyckas skulle lyckas, så skulle vi väl ha aningen fler modeller/mediaprofiler/sydfinska komiker.

2008-01-27 @ 01:34:46
Postat av: Emma

erik: om du läst något av det jag skrivit så har jag sagt att jag inte satsar på att bli modell.

2008-01-27 @ 01:46:28
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: Erik

ja därför var min kommentar riktad mot VV

2008-01-27 @ 21:03:35
Postat av: Tova

Orkar inte folk som har åsikter om annat folk på ett agressivt sätt.
Hon känner inte ens dig, har säkert aldrig sett hur vacker du är i verkligheten.
Hon borde ju ändå tycka du "är något" om hon håller på och klankar och ser ner på dig.

Kör hårt fina du!

Puss Puss!

2008-01-29 @ 16:00:23
URL: http://trendydiscoteque.blogspot.com

join our sect

i am:
member?

mail:

URL:

your devotion:

Trackback